4. januar 2024

MEDICINHÅNDTERINGSKURSUS

Stordyrshopitalet i Taastrup

Er du opmærksom på, om du lovligt kan behandle dit dyr?

Der kræves i mange tilfælde et obligatorisk medicinhåndteringskursus, hvis du som ejer eller dyrepasser skal kunne behandle dit dyr med medicin. Dette gælder eksempelvis fødevareproducerende dyr, herunder geder, får og kaniner, men også heste som ikke er udelukket fra konsum.

Vi udbyder nu medicinhåndteringskursus på Universitetshospitalet for Store Husdyr. Kurset består af en teoretisk online del og en praktisk del der foregår på hospitalet. Begge dele er godkendt af Fødevarestyrelsen.

Praktisk info:

• Den praktiske del af kurset foregår på Universitetshospitalet for Store Husdyr, Agrovej 8, 2630 Taastrup. Vi mødes i receptionen.
  • Den teoretiske del skal gennemføres online og skal være bestået senest dagen før deltagelse i den praktiske del. Onlinekurset vil blive gjort tilgængeligt for kursisterne kort tid efter tilmeldingsfristens udløb, hvor du som kursist modtager en mail med adgang til kurset.
  • Pris: 1500 kr som indbetales ved tilmelding.
    Tilmelding er bindende. Tilmeldingsfrister er to uger før datoen for det praktiske kursus man vælger.
  • Minimum 15 og maximum 30 deltagere pr kursus.

Er du i tvivl om du behøver et medicinhåndteringskursus for eksempelvis at kunne give ormekur til din hest, kan du læse mere på Fødevarestyrelsens hjemmeside.

Ved spørgsmål kan disse sendes via mail til Tine Mangart Søland,
tms@sund.ku.dk